Windows 7 telepítés: ‘Cannot boot from CD – Code 5’ hibaüzenet – A probléma és a megoldás

A blog elköltözött.
Ez a bejegyzés is és az összes többi is megtalálható a
http://pctamogatas.blogspot.com oldalon.
A hasonló témájú bejegyzések többek között a “
Windows 7” címkével vannak megjelölve az új blogon is.
A költözés okáról
itt írtam néhány gondolatot.
Az új bejegyzéseket ezután teljes terjedelemben az új blogon lehet olvasni, itt csak ízelítőt és linket hagyok.
Köszönöm az eddigi és remélhetőleg a jövőbeni látogatást is!

-mono-

********************

Windows 7 telepítés: ‘Cannot boot from CD – Code 5′ hibaüzenetA probléma és a megoldás.

Mivel a híradások arról szóltak, hogy a Windows 7 régebbi konfigurációkon is elviselhetően teljesít, ezért többen nekivágtak a régebbi gépeikkel is a váltásnak.
Az első kellemetlen meglepetés, amibe ezek a szépreményű felhasználók belefutottak, a következő hibaüzenet volt: “Cannot boot from CD – Code 5”
A Microsoft egy új fajta (kétszer akkora méretű) bootszektort használ a Windows 7 DVD-ken, ami régebbi (3+ éves) BIOS-okkal nem mindig kompatibilis.
Legjobban érintettek az “AsRock”, illetve “MSI” alaplapok, de előfordul természetesen a többi gyártó régebbi termékeivel is.

Az interneten a legkülönfélébb megoldások léteznek, az újraírható DVD-RW-re való image kiírás helyett DVD-R-re írást javaslótól, egészen a Windows Vista boot image Vista telepítőről való leszedéséig, majd abba a Windows 7 telepítő integrálásáig.
Ez utóbbival a viszonylagos bonyolultságán túl az is gond, hogy szinte lehetetlen beszerezni teljes értékű, freeware ISO szerkesztő programot.
Aki mégis neki szeretne vágni az itt megtalálja a leírást egy ingyenes programmal, angolul.

Van egy sokkal egyszerűbb megoldás is.
Nem kell más csak egy ISO letöltése, kiírása CD-re, és kész.

Nézzük mi is ez:

1. Töltsük le az Ultimate Boot CD-t. (Hogy mi is ez a boot CD, arról itt is olvashatsz.)

2. Írjuk ki CD-re az ISO fájlt (ha nem tudod hogyan, akkor itt a leírás).

3. Tegyük be az elkészült CD-t a CD/DVD meghajtóba, indítsuk el a gépet. Ne felejtsük el beállítani a gépünk BIOS-ában, hogy az optikai meghajtóról boot-oljon.

4. Az Ultimate Boot CD-n válasszuk a Filesystem Tools->Boot Managers->Smart BootManager programot (ha ott nem találod, akkor: HDD->Smart BootManager).

5. Ha a Smart BootManager betöltődött, vegyük ki a CD/DVD meghajtóból az Ultimate Boot CD-t, majd tegyük a helyére a Windows 7 telepítő DVD-t.

6. Válasszuk ki CD0 – CD-ROM sort és nyomjunk egy ENTER-t.

Ezután minden probléma nélkül kellene, tudjon boot-olni a gépünk a Windows 7 DVD-ről.

A fenti leírást itt találtam.
Működőképessége a linkelt leírás alatt található hozzászólásokból egyértelműen látszik.

Ez  megoldás ott célszerű, ahol csak egy-két gép érintett.
Ha nagyobb számban vannak régi gépek, amire telepíteni kell Windows 7-et, ott a fentebb említett angol nyelvű megoldásnak egy magyar nyelvű fordítását érdemes használni, elkészítve egy állandó Windows 7 telepítőt (15-ös hozzászólás).

Have a nice day;)

Windows 7-tel kapcsolatos további bejegyzések.

 

~ Szerző: monostori - 2010. január 29..

39 hozzászólás to “Windows 7 telepítés: ‘Cannot boot from CD – Code 5’ hibaüzenet – A probléma és a megoldás”

  1. Köszönjük!Nagyon hasznos!

  2. Nekem a megtiszteltetés:)

  3. Köszönöm a leírást! Hasznos volt!Külön köszi, hogy a PCWORLD-os forumra is beirtad! Igy találtam ide!

  4. Minden Tiszeletem ! Kösz a leírást. Mit nem szenvedtem én is vele. "Nem is olyan régi" socketA-s gépekre már nincs új bios ,ellenben remekül muzsikálhat rajta a win7. Jó rendszer elrontott Bootloader-rel ? Ejnye-bejnye. Egyébiránt nekem ECS lapokkal akadt gondom. K7S5A-PRo és K7SOM jelesül. A SiS chipset lehet a ludas ? Nforce-osra gond nélkül felment. Thx.

  5. Ezek szerint gyűlnek a tapasztalatok a régebbi alaplap típusokkal.Még jó, hogy a megoldás általános:)

  6. TELJESEN KOREKT LEIRÁS. 1000 KÖSZ.

  7. Hola!!
    teljesen laikus vok ehhez, szal kéne kis help honnan tudom leszedni az iso verziót?
    mert amit lehet szedni az exe.
    nekem olyan kell amit cd-re ki tudok írni hogy elősegítse a win 7 feltelepítését, mert énis megkaptam ezt a kódot :S

    köszi 😉

  8. hola
    az ultimate boot cd progi max 3.60-as…. melyikre gondolsz?

  9. leírod a teljes nevét a proginak? esetleg egy linket hozá?? :$

    köszi 🙂

  10. nyah.. megvan a boot manager 😉

    de…. ezt írja ki mikor cserélek 😦
    Disk Error! 0xAA

    ilyenkor mi a megoldás?? alaplap: As rock k7vt4a pro
    kellene vmit buherálni a bios-ban??
    egy lépésről lépésre instrukciót szívesen vennék 🙂

    rem nem tartasz már pofátlannak 🙂

  11. hááááááát nemtom mit lehetne tenni :S
    dvd-r re írtam a win 7 iso-t, lg dvd íróval, a boot manager-be próbáltam hogy számtalanszor nyomok enter-t hátha elkapja, bios ahogy nézem az 1.8-as “legfrisebb verzió”, bios-ba nemtom mit lehetne még állítani… :S
    lassan kezdem feladni, hogy lesz ezen a konfigon win 7-em :S
    pedig az online teszten átment, elbírja a gépem… :S

  12. Köszi!
    A leírásod alapján sikerült felraknom régebbi gépemre.

  13. Köszi szépen! Életet mentett az infó. Működik

  14. Nem szükséges CD re vagy DVD kiírni az Ultimate Boot CD-t, ha éppen nincsen kéznél üres CD/DVD akkor egy USB PenDrive is megteszi.

    http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/

    Letöltés után kiválasztjuk az “Ultimate Boot CD”-t majd a mellete található linken letöltjük az ISO-t és kiírjuk az USB Drivera.

  15. Nekem picit másképp sikerült de sikerült…..
    hdd beálitásokba van olyan ,hogy boot managestar vagy vmi isemi és azon belül lesz a smartis izéé utána a leirás alapján sikerült…..
    thx (nagyon köszi:D)

  16. Nekem sajnos így sem sikerült feltennem . Nem tudom mi lehet a baj, mert ugyanazt a hibaüzenetet írja ki.

  17. Sajnos nekem sem sikerült.Én is megtaláltam végül a Smart Boot Managert,kivettem a cd-t,beraktam a W7 DVDt nyomtam entert,elmentettem. Ezután nem tudom minek kellett volna történnie,de miután újrainditottam a gépet és bootolni akarta W7 DVDt,ugyaúgy code 5 ört írt ki.
    Valami ötlet?

  18. Asrock K7VT4a+ alaplap esetében nagyon hasznos volt ez a cikk

    Köszönöm!

  19. Köszönöm már szétb*szott az ideg, de sikerült!
    Kössz hasznos volt a cikk…

  20. win 7 é win8 Error code 5
    —————————

    – 2 kis progi kell hozzá, és egy floppy
    rawwritewin-0.7.zip és allinone.img
    http://rescup.winbuilder.net/bootdisk/ innen is leszedhető.

    – rawritewin futtatid, betallozod az allinone.img.
    megirja a floppit

    – PC floppiról bootoljon elsőnek, CDa második, HDD-k utána.

    – mikor bebootol Smart Boot Manager-t választod, ott is a cdo

    agyesz bugyesz
    Petfater

  21. nagyon jo cucc köszi szépen

  22. Valaki segítsen!!! Próbáltam a CD-s éa a Flppy-s megopldást is de a Smart Boot Manager után rámegyek a CD0-ra és nem csinál semmit!!!
    Mi lehet a gond???

  23. Köszönöm szépen, működik. Aki azt írta, hogy error van nála, valószínűleg nem várta meg, amíg látja a gép a telepítőlemezt.

  24. Igaza van Petikem hozzászólónak, várni kell egy kicsit amég a gép látja a telepítő lemezt, nekem is pontosan ez volt. Ha ezen felül sem működik, akkor szerintem már csak a telepítő lemez lehet a rossz.

  25. Nagyon Köszönöm!

  26. letöltöttem, kiírtam, 2 verziót is ISO-ba. A cd-men nincs is file system sem smart boot manager, a telepítő w7 lemezem eredeti.

  27. Asrock alaplapnál a ULTIMATE BOOT CD (5.3.2) és a floppy is működik
    Köszi

    Aki nem találja Smart Boot Manager-t, az lehet úgy járt mint én, hogy első alkalommal valami grafikus felületű Ultimate Boot CD iso-t írtam fel. Azon tényleg hiába is keresitek. Én a régi letöltések közül szedtem le az egyel korábbit, az is jó.
    Amúgy sebességben floppyval boot-olva gyorsabban eljutott a gép a partíció formázásig! 🙂

  28. Nekem ECS lappal is tökéletesen működött! Köszi

Hozzászólás