Linux asztali operációs rendszerek – felhasználói szemmel

Többször leírtam, hogy nem vagyok sem Windows, sem Linux hívő, hogy szeretem a Linuxot is, és általában úgy nézem a dolgokat, hogy egy átlag felhasználó miként tudna profitálni egy adott megoldásból.
Kétségtelen, hogy ingyenes lévén, a Linuxnak nem sok vetélytársa akad. Ha valaki nem akar sok 10eFt-ot kiadni operációs rendszerre és irodai szoftverre, illetve talán régebbi géppel rendelkezik és nem akar újat venni, valamint hajlandó kis kompromisszumot kötni, annak nagyon jó választás lehet az alábbi rendszerek közül valamelyik.

Bár ismerkedésemet a Linuxszal Debiannal kezdtem és Ubuntun folytattam, most nem ebben a sorrendben írnám le, hogy milyen disztribúciókat ajánlanék, ha adott esetben választani kellene mondjuk pénzt figyelembe véve, vagy lassabb gépeket tekintve, esetleg speciális igényeknek kellene megfelelni.

Csökkenő sorrendben az általam jelenleg tapasztalt felhasználóbarátságot, kezelhetőséget, érthetőséget veszem alapul. Természetesen mindegyik beszél magyarul (ami nem azt külön jelzem, de az speciális).
Ez egy szubjektív lista lesz, másnak egészen biztosan nem így festene a saját felsorolása.
Mindegyiket kipróbáltam, használtam vagy épp jelenleg is használom bizonyos célokra megfelelő eszközként.
Egytől-egyig használhatóak LiveCD-ként is akár kipróbálásra, akár hibakeresésre, adatmentésre.

A következő Linux verziókról (Mint, Kiwi, Ubuntu, Little Susie, Puppy, DSL, BeLin) a teljes bejegyzés itt:
http://pctamogatas.blogspot.com/2010/10/linux-asztali-operacios-rendszerek.html

~ Szerző: monostori - 2010. október 15..

Vélemény, hozzászólás?

 
