Outlook Express – tömörítés után eltűnnek a levelek

A blog elköltözött.
Ez a bejegyzés is és az összes többi is megtalálható a
http://pctamogatas.blogspot.com oldalon.
A hasonló témájú bejegyzések többek között a "
Outlook Express" címkével vannak megjelölve az új blogon is.
A költözés okáról
itt írtam néhány gondolatot.
Az új bejegyzéseket ezután teljes terjedelemben az új blogon lehet olvasni, itt csak ízelítőt és linket hagyok.
Köszönöm az eddigi és remélhetőleg a jövőbeni látogatást is!

-mono-

********************

Outlook Express – tömörítés után eltűnnek a levelek

Az Outlook Express levelező program minden 100 bezárás után a következő üzenettel jelentkezik (akkortól folyamatosan, egészen az elfogadásig#):
"Lemezterület felszabadításához az Outlook Express tömöríteni tudja az üzeneteket. Ez több percig is eltarthat."
Ideális esetben valóban felszabadítja a törölt levelek helyét, lévén, hogy adatbázisban tárolja az üzeneteket.
Nem ritkán viszont előfordul az, mint ami az egyik egyetemi tanárunkkal is történt, hogy tömörítés után eltűnik egy jó adag éles levél is. Az ő esetében egy évnyi levelezésnek veszett nyoma, de a fórumokat bújva, ez másnál is hasonló nagyságrendű szokott lenni. Ez kevésbé fájó egy magánlevelezésnél, de munkával kapcsolatos, esetleg egy éves céges levelezést érintve azért már elég érzékenyen tud érinteni egy ilyen baleset.
A tapasztalatok szerint általában akkor szokott gond lenni, ha tömörítéskor az adott könyvtár több, mint 1000 levelet tartalmaz, és/vagy a mérete több száz MB-ra rúg, esetleg 1GB fölé kúszik.
A leírások szerint (amit ki is próbáltunk, valóban így van), tömörítés után az Outlook Express törli a régi, .dbx kiterjesztésű adatbázist. Ideális esetben .bak kiterjesztéssel a korábbi elnevezéssel bekerül a Lomtárba, amit onnan még vissza lehet állítani, és visszanevezve korábbi_név.dbx-re, felülírva az újonnan keletkezett, tömörítés utáni fájlt, visszakaphatjuk a leveleket. Ideális esetben.
Nem ideális esetben egy hibaüzenetet kapunk, hogy nem lehet olvasni az adatbázis fájlt, ha importálással próbálkozunk, akkor pedig sikertelen importálásra fog hivatkozni.
Megnyugtató megoldás nincs, a fórumok tanulsága szerint.
Különböző módszerek vannak a próbálkozásokra, de szinte minden ilyen javaslat környékén találhatunk hurrázó hozzászólásokat, hogy “igen, köszönöm, nekem sikerült”, meg rögtön mellette másét is, hogy “nekem bizony ez sem segített”.
Legfőbb, legelső, mindennél fontosabb dolog tehát, ha valakinek éles, munkához kapcsolódó, pótolhatatlan, elvesztés után komoly anyagi következményekkel járó levelei vannak: menteni, menteni, menteni!
Akár az Outlook Express könyvtárát, ahol a .dbx fájlokat tárolja, akár ingyenes archiváló program segítségével, de legyen mentés a levelezésről!

Javaslatok baj utánra:

1.)
Nézzük meg a Lomtárat, keressünk .bak kiterjesztésű fájlokat.
Ha találtunk, állítsuk vissza, majd készítsünk róluk másolatot. Soha ne az éles fájlokon kísérletezzünk!
A másolatokat nevezzük át .dbx kiterjesztésre és másoljuk vissza az eredeti Outlook Express könyvtárba, ami általában a következő helyen van:
%userprofile%local settingsapplication dataidentitiesuser guidmicrosoftoutlook expresskonyvtar.
Az útvonalban szereplő, %userprofile% általában a  C:Documents and Settingsfelhasználó_neve.

2.)
Ha a felülírással nem járunk sikerrel, próbálkozhatunk importálással is.
Megnyitva az Outlook Express-t és létrehozva egy új identitást:

Fájl
Importálás
Üzenetek…
Microsoft Outlook Express 6
Levelek importálása Microsoft Outlook Express 6 tárolókönyvtárból

Itt megkereshetjük, hogy hova tettük a Lomtárból visszaállított fájlok másolatát.
A többi már szerencse vagy épp szerencsétlenség dolga.

Eső előtt köpönyeg:

1.)
A fenti hiba általában akkor fordul elő, ha a .dbx file-okban strukturális hiba van az OE indításakor. Ekkor azonnal egy "compact"-álást hajt végre minden alkalommal. Ha ez hibával fejeződik be, akkor is megnyílik az OE, de a levelek egy része, vagy mindegyik eltűnik.
Mivel alapból a levelek adatbázisáról nem készül mentés, ezért a nem látszó levelek eltűnnek örökre.

Ezt a hibát javítja OE6 SP1 és SP2 esetére az alábbi MS megoldás:

http://support.microsoft.com/kb/918069

A lényege, hogy ezt a javítást le kell tölteni, majd telepíteni.
Legalább Windows XP SP2 megléte a követelmény.

Ha XP SP3 telepítve van, akkor erre nincs szükség, de a “corrupt” adatbázis kezelésére vonatkozó "Note"-ok szerint kell eljárni, ami megegyezik a fentebb leírt első pontban foglaltakkal.

2.)
A fentiekhez értelem szerűen engedélyezni kell, hogy a fájlok a Lomtárba kerülhessenek törlés után. Ha ezt nem tesszük, akkor törlődnek és extra erőfeszítéssel, adat visszaállító programmal kell kísérletezni, ami az adatbázis fájl további sérülését vonhatja maga után.
(Tanár úr nem kapcsolta ki ezt a lehetőséget, ellenben szorgalmasan ürítette kézzel a Lomtárat….)

3.)
MENTSÜNK!
Akár kézzel a %userprofile%local settingsapplication dataidentitiesuser guidmicrosoftoutlook expresskonyvtar tartalmát DVD-re, pendrive-ra, külső HDD-re.
Akár az előbbi mentést később rendszeresen szinkronizálva ingyenes szinkronizáló program segítségével.
Akár a teljes levelezésünket ingyenes email archiváló programmal.
Akár teljes partíciót elmentve.

Sok sikert és inkább sose legyen szükség a fentiekre!


#

Ha valaki nem akar tömöríteni, de nagyon zavarja a rendszeres figyelmeztetés, a rendszerleíró adatbázisban kikapcsolhatja itt:

[HKEY_CURRENT_USERIdentities{……what ever your idenity
is………}SoftwareMicrosoftOutlook Express5.0]
"Compact Check Count"=dword:00000000

A CompactCheckCount értékét írjuk át 0-ra, akkor nem fog szólni az OE.

Ez a tömörítési problémát nem oldja, meg csak elodázza, tipikus struccpolitika.
Az Outlook Express helyett Vista-n kötelező jelleggel, de akár XP alatt is érdemes lehet áttérni a Windows (Live) Mail nevű programra.
Természetesen az áttérés, átállás, migrálás egy sor új problémát generál.
De arról majd később.

~ Szerző: monostori - 2009. október 7..

13 hozzászólás to “Outlook Express – tömörítés után eltűnnek a levelek”

  1. belefutottam egy ilyenbe, google, oldal elolvas, lomtár csekk – és tényleg ott volt a bak, haver, isten vagy😀

    • Örülök, hogy sikerült:)
      Volt, hogy a saját kollégáim akadtak rá ugyanígy erre a bejegyzésre, és nekik is segített:)
      De ezért vannak a tapasztalatok lejegyezve, hogy segítsen másoknak. Én is rengeteg problémámra találok megoldást mások blogjaiból.
      Üdv,

      -mono-

  2. Örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra, mert sok sok más próbálkozás után ez végre bejött!!!
    Köszönöm!!!!

  3. Üdv!
    Én is hasonló problémával találkoztam.
    Evvel kapcsolatban felmerült bennem, hogy az Outlook naplózza-e a fájlműveleteket?
    Konkrétan arra gondolok, hogy vissza tudom-e keresni valamilyen módon, mondjuk egy log file alapján, ha a felhasználó törli a leveleit?
    Kösz a segítséget..
    Zsiga Ádám

  4. Kösz a választ -mono-!
    Én az Express-re gondoltam, de ez is hasznos lesz!!
    Hamarosan úgy is kliens váltás lesz.
    Ádám

    • Szia Ádám!

      Milyen kliensre szeretnél váltani?
      A Microsoft-os kliensekkel nekem (illetve a felhasználóknak) többször is volt gondom. A Thunderbird pl. eddig egyszer sem tréfált meg.
      Persze a nagy többséget pl. az Outlook sem.
      Csak a kliens váltás terve miatt kérdezem.

      -mono-

  5. Szia! Nekem is eltűntek a levelek mégpedig a lomtárba de amikor visszaállítom nem találom hogy hova megy vissza!

  6. Köszönöm szépen! Egyik ügyfelünknél pont eltűnt az összes levél arhiválás után, és a kukában átnevezve megtaláltuk őket.🙂

  7. Igen értelmes és jó információkat kaptam.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: